18 sep Geef je bedrijf een gezicht.
Geplaatst op 10:37h
in Blog
Nou daar gaan we dan. De eerste blog. Waarom wilde ik dit ook al weer? Waar ga ik over schrijven? Wat is leuk en interessant om te lezen? Wat als niemand het leest? Veel vragen… De antwoorden komen pas als ik ook daadwerkelijk begin. Dus beginnen maar.
De blog gaat in ieder geval over het leven in een zwembad. Daar ben ik elke dag te vinden en probeer ik alles in goede banen te leiden. En nee, het wordt geen soap serie. De vuile was hangen we niet buiten.
Regelmatig vragen mensen aan mij wat ik nu eigenlijk doe als manager. Vaak verbazing over wat er zich allemaal in een zwembad afspeelt. Mensen beseffen vaak niet dat we geen “normaal” bedrijf zijn. Om in een zwembad te werken moet je ook een beetje gek zijn zeg ik dan altijd (lees passie hebben). Het is er altijd erg warm, veel herrie en gillende, rond rennende drukke kinderen. En als je heel de dag les staat te geven, kost je dat veel energie. Zitten is er niet of nauwelijks bij aan de badrand en je moet altijd voor 100% opletten. Doe je dat een keertje niet, dan heb je zomaar kans dat er iemand verdrinkt. Passie is dus vereist.
Via deze blog wil ik gaan proberen om ons zwembad een gezicht te geven.
“Geef je bedrijf een gezicht”. dat las ik tijdens mijn vakantie in een boek.. Vakantie, ja, proberen je laptoptwee weken niet aan te raken. Dus maar een boek in je handen met vakliteratuur om inspiratie op te doen. Dit jaar: Great to Cool van René C.W. Boender. Heerlijk te lezen boek met tal van tips. Een aanrader voor elke ondernemer. Blijf je deze blog volgen, kom je vast nog wel meer van René tegen. En ja, ook dit wil ik gaan gebruiken. Informatie over de zwemwereld en het managen hiervan. Wat speelt zich daar af? Aan welke regels zijn we gebonden? Nieuwe zwemdiploma’s, nieuwe werkwijze bij de zwemlessen, stoppen met schoolzwemmen, hoe gaan we daar mee om? Of toch niet stoppen? De discussie rond het schoolzwemmen laait elk jaar na een zomervakantie met veel (bijna) verdrinkingsgevallen weer op. Nieuwe trends en oude gewoontes in een zwembad. Kortom volop informatie voor de lezer dus.
Genoeg voor deze week, anders ratel ik maar door. Doel? Elke week een verhaal. Vind je het leuk en interessant? Volg me dan maar gewoon. Misschien krijg je dan iets meer inzicht in een niet alledaags bedrijf.