Volle agenda.

Nog twee weken en dan kunnen we het nieuwe gebouw in. Dit betekent wel dat mijn agenda de komende weken erg vol staat met vergaderingen, uitleg, regelen van zaken, maar ook toezichthouden, lesgeven, roosters maken en zorgen dat het zwembad door blijft draaien. Kortom: het is een beetje druk momenteel… Wil je weten waar het dan allemaal over gaat? Lees dan nog even verder.

Vooroplevering City Sport Veldhoven.

Vorige week maandag hadden we de eerste rondgang door het nieuwe zwembad. Als je mij al wat langer volgt, weet je dat dit niet betekent dat we er pas voor de eerste keer doorheen hebben gelopen. Het was de vooroplevering. Dus ogen open en goed kijken wat er allemaal nog niet in orde is, waar er eventueel nog beschadigingen zitten, of wat niet volgens het plan is gerealiseerd en waarom dan niet.
Deze ochtend hebben we dus langs alle kiertjes en gaatjes gelopen, van boven op het dak naar beneden diep in de kelder onder de baden. Alles is bekeken en waar er nog iets niet in orde was is beschreven en doorgegeven aan de aannemer. Dit waren overigens, gelukkig, maar een aantal kleine zaken waar ze al mee bezig waren om het op te lossen, of die nog gemakkelijk binnen 3 weken op te lossen zijn. Al met al waren wij dan ook zeer tevreden over de voortgang van de bouw. We kunnen met een gerust hart richting 22 november!

Format website
Format website

Twee zwembaden in bezit.

Vervolgens stond de week nog in het teken van verschillende vergaderingen en besprekingen. Dan kom je er ook weer achter, dat een aantal zaken nog even goed doorgelopen moeten worden. Aangezien we straks van 22 november t/m 10 januari 2 zwembaden in ons bezit hebben, zullen een aantal zaken ook een tijdje dubbel moeten gaan draaien. Wat dacht je van: telefonie, toegangscontrole, horeca, schoonmaak, verzekeringen, waterbehandeling, luchtbehandeling, personeel, enz. Het wordt nog een hele wiskundige puzzel om vooral dat laatste voor elkaar te gaan krijgen.
Vanaf 1 december gaan we gefaseerd groepen in City Sport Veldhoven toelaten. Deze groepen dienen allemaal van te voren ingelicht te worden en het personeel zal dan ook regelmatig op en neer moeten gaan lopen. Een lesje geven in het nieuwe bad om vervolgens weer toezicht te gaan houden in het oude bad. Het wordt een mooie uitdaging om dit goed in elkaar te gaan schuiven en waarschijnlijk op sommige momenten ook extra handjes in te gaan zetten. Wij kunnen ons nog steeds niet in tweeën splitsen namelijk.
Ook het inplannen van de activiteiten, die nu op 1 locatie draaien, zullen snel omgezet moeten worden naar 2 locaties en dan vanaf 10 januari weer naar 1 locatie. Hiervoor zijn we woensdagochtend naar onze partners afgereisd van EasySwim (waarbij het kassasysteem en de activiteiten planning van de locatie zit) om alles even goed door te spreken. Heel belangrijk dus om dit op tijd op de rit te hebben. Dit houdt ook in dat de tweede locatie helemaal goed ingericht moet gaan worden. Nog meer werk dus aan de winkel.

QR-code.

Dan kwam vorige week, jullie vast niet ontgaan, het bericht dat ook de zwembaden moeten gaan werken met een coronatoegangscontrole voor personen van 18 jaar en ouder. De eerste paar dagen werd nog gemeld dat het brengen en halen van zwemleskinderen hiervan uitgesloten werd, maar helaas werd dit donderdagmiddag weer teruggedraaid. Gelukkig hadden we met de communicatie gewacht op het protocol (we hebben geleerd van vorig jaar).
Toen het zover was, hadden we wel nog maar 1 dag om alles te regelen en iedereen van de juiste informatie te voorzien. Ook moet je dan bekijken wat je eventueel nog kunt doen voor de zwemleskinderen waarvan de ouders geen code hebben. Wij vinden namelijk niet dat dit ten koste moet gaan van de kinderen, dus zal je ook met een oplossing moeten komen richting de ouders. Wij hebben hiervoor bedacht dat wij die kinderen buiten ophalen en na de les weer netjes buiten aan de ouders teruggeven.
Buiten het feit dat je de klanten moet informeren, dienen ook alle werknemers geïnformeerd te worden. Hoe moet je straks gaan scannen, wie gaat dat doen op welke tijdstippen, wie gaat er extra bij staan (ja, het kost ons ook weer extra personeelsbezetting!), hoe gaan we de mailing beantwoorden (we waren al voorbereid natuurlijk op mailing van mensen die geen code hebben), enz. Als je dan ook nog in de ochtend eerst een vergadering hebt en in de middag aan het bad bij moet springen vanwege ziekte en verlof, vliegt de dag om. Hectiek alom dus, maar we hebben het overleefd. 😅