De weg naar het nieuwe zwembad

Zoals jullie vast allemaal weten, wordt er achter het zwembad hard gewerkt aan een nieuw zwembad. Aangezien we nog niet volledig geopend zijn, hebben wij nu ook de tijd om veel aandacht aan de inrichting en de verhuizing te besteden. Bij deze een blik op de voorbereidingen op het nieuwe zwembad.

Bouw.

Het gaat goed met de bouw! Als je aan de achterkant langs het zwembad fietst of loopt, zie je het hele gebouw al staan. De ramen zitten er nog niet in en ze zijn nog bezig met het dicht maken van het dak, maar voor de rest kun je al goed de contouren zien. De duidelijke afscheiding van de drie baden, de ingang, de machinekamers en voorraadruimtes, waar de ramen en deuren komen, enz. Veel mensen die ik spreek zeggen dan ook tegen mij: “joh, wat gaat het snel met de bouw van het zwembad”. Ik moet dan altijd wel een beetje lachen, want voor de buitenwereld staat er nu ineens een tastbaar gebouw. Voor ons is dit een proces wat al 15 jaar lang loopt. Dus ja, het gaat nu ineens snel. 😅

Inrichting.

Aangezien we een horecagedeelte in het gebouw krijgen, zijn we momenteel ook op zoek naar geschikte meubels voor in deze ruimte. Niet alleen bij de horeca natuurlijk, maar ook voor de vergaderruimte, de personeelskantine en de kantoren. Aangezien wij verantwoordelijk zijn voor deze ruimtes, kunnen we zelf uitzoeken wat we willen.
Voor het horecagedeelte en de inrichting van de vergaderruimte zijn we voor dezelfde meubels gegaan. We willen niet een sportkantine uitstraling hebben, maar ook een beetje warmte en sfeer aanbrengen. Mensen moeten zich hier prettig en op hun gemak voelen. De meubels moeten ook redelijk gemakkelijk in een andere opstelling te plaatsen zijn en vanuit alle punten moet het mogelijk zijn om in de zwembaden te kijken, vandaar dat we ook gekozen hebben voor twee grote hoge tafels met krukken eraan. Ik zie de zwemmers na een wedstrijdje waterpolo al uitbundig aan die hoge tafels zitten om de overwinning te vieren.
Uiteraard moet hierbij aangesloten worden op de sfeer die de architect voor ogen heeft en de kleurstelling van de rest van de horeca. Nadat we een offerte hadden gekregen hebben we dan ook de hulp van de architect ingeroepen om te bepalen of wat wij in gedachten hebben ook bij de rest van de uitstraling past. Gelukkig was dit het geval!
In de personeelskantine wordt dezelfde stijl doorgetrokken, alleen zullen hier geen luxe stoelen met bekleding komen. De ervaring leert namelijk dat we daar vaak met natte badkleding en badjas op een stoel gaan zitten. Als je er dan een uur later met droge kleding op gaat zitten, heb je alsnog natte billen…
Voor de kantoren zijn we op zoek gegaan naar bureaus die laag en hoog gezet kunnen worden. Zeker in deze tijd is wel weer gebleken dat wanneer je regelmatig wisselt tussen zitten en staan dit beter is voor je gestel en je gezondheid. Er komen ook nog een paar flexwerkplekken voor degenen die niet elke dag op kantoor aanwezig zijn. Wij werken momenteel ook vaker thuis en dat heeft zo zijn voordelen. Dit zal in de toekomst dus ook nog zo blijven.

Verhuizing.

Met dit alles komt de verhuizing uiteraard ook steeds dichterbij. Ik weet niet of jullie ooit in een ander huis zijn gaan wonen, maar dan weet je dat vooral het inpakken, verhuizen en uitpakken veel werk is. Dat is bij ons natuurlijk niet anders, alleen moet er wellicht wat meer mee naar het andere zwembad! Daarbij moeten we ook nog bekijken wat er wanneer mee gaat, want we zullen ongeveer anderhalve maand lang twee zwembaden in gebruik hebben.
Op het moment dat we de sleutel krijgen gaan we geleidelijk de activiteiten van het ene bad naar het andere verplaatsen. Dit is ook nodig om de machines goed in te stellen aan de hand van de capaciteit (ingewikkeld verhaal wat ik jullie zal besparen).
We zijn nu dus al bezig met een schema waarop staat wat we wanneer gaan doen. De afgelopen maanden hebben we al aan het bad en bij de receptie een grote opruiming gehouden, dit moet bij de kantoren nu nog gaan gebeuren.
Hierna gaan we bekijken wat we alvast kunnen inpakken en wat nog in gebruik moet blijven. Dan gaan we vanaf november in fases de dozen verhuizen die we het minst nodig hebben uiteraard. Ook de materialen aan het bad zullen dus al gedeeltelijk naar de andere kant gaan. Dat wordt goed splitsten: wat hebben we hier nog nodig, wat daar? Hoe groot zijn de groepen van de lessen in het nieuwe bad? Zoveel materiaal zal dus ook daar aanwezig moeten zijn. Enzovoorts.
Aangezien we nogal dicht bij het nieuwe bad zitten, hoeven we gelukkig geen verhuiswagens te regelen en kunnen we vaak als we daar toch naartoe lopen alvast het één en ander meenemen. Maar ja, ook dozen kunnen zwaar zijn, dus om het toch wat gemakkelijker te maken zijn we nu aan het bekijken wat voor hulpmiddelen we daarvoor in kunnen zetten.

Tot slot.

Zo zie je dat er nog heel veel op ons af gaat komen de komende maanden. Dit zijn nog maar een paar puntjes die ik uitgelicht heb, maar denk ook eens aan verlichting, inrichting invalide ruimte, EHBO-ruimte, materiaalhokken, opberging materialen (wat hebben we daar allemaal voor nodig, wat moeten we nog aanschaffen?), horeca apparatuur, planning activiteiten nieuw bad, aanpassingen contracten verenigingen, extra activiteiten gaan genereren, enz. Ach, dan heb ik in ieder geval nog genoeg te schrijven in diverse blogs richting het nieuwe bad.